marketing szeptany przykłady
Marketing

Marketing szeptany przykłady, definicja, działanie

Co to jest marketing szeptany, zwany też buzz marketingiem? Na czym polega ta strategia marketingowa?
Jeżeli spotkałeś kiedyś osobę, która na imprezie, przyjęciu albo w sklepie z entuzjazmem mówiła o jakimś produkcie lub usłudze, to najprawdopodobniej był to „szeptacz”. Szeptacze to osoby zatrudniane przez firmy do zwiększania świadomości różnych produktów i usług wśród potencjalnych klientów. Można ich spotkać wszędzie.

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany jest to rodzaj strategii marketingowej. Buzz marketing jest częścią marketingu wirusowego. Jego celem jest zwiększenie zasięgu i świadomości produktów, marek, usług lub firm przy pomocy poczty pantoflowej.
Marketing szeptany jest wyjątkowo prostym sposobem promowania produktów i usług. Jest często ostatnią deską ratunku w przypadku, gdy zawiodły inne strategie marketingowe.

Jak działa buzz marketing?

W marketingu szeptanym zatrudnia się osoby prywatne – szeptaczy, których zadaniem jest pozytywne wypowiadanie się na temat firmy, marki lub produktu. Szeptacze robią to zazwyczaj wśród znajomych, rodziny lub w miejscach publicznych. Dostają za to wynagrodzenie lub bezpłatne produkty.
Jest to bardzo skuteczna strategia, bo grupa docelowa zazwyczaj nie traktuje tych rekomendacji jako reklamy i dość szybko nabiera zaufania do polecanych produktów. Dlatego, że buzz marketing wydaje się autentyczny, jest tym samym nadzwyczaj skuteczny. W dłuższej perspektywie może przynieść firmie konkretne zyski.

Marketing szeptany przykłady

Jeżeli chcesz wdrożyć strategię marketingu szeptanego online to masz niekończące się możliwości, między innymi:

– Recenzje klientów na Twojej stronie internetowej,
– Recenzje na portalach takich jak Allegro. Możesz również zastosować tę opcję w swoim sklepie internetowym, aby zaoferować klientom inną formę informacji i polegać na wiarygodności,
– Daj swoim klientom możliwość bezpośredniego polecania produktów przez e-mail lub udostępniania ich w sieciach społecznościowych,
– Kampanie z kuponami lub rabatami – poproś swoich klientów o pozostawienie oceny na platformie lub w sklepie internetowym, a w zamian zaproponuj rabat na swoje produkty,
– Pozwól swoim klientom czerpać korzyści z rekrutacji nowych klientów.

Również media społecznościowe oferują różne warianty marketingu szeptanego:

– Udziały ze stron internetowych, produktów, postów,
– Loterie, które przyciągają i angażują nowych klientów,
– Posty, zachęcające do oznaczania innych użytkowników,

Firmy często wykorzystują w buzz marketingu znanych influencerów. Rekomendacja kogoś znanego jest dla wielu ludzi bardziej wiarygodna niż reklama.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *