Firmy powstają tam, gdzie mogą znaleźć docelowych odbiorców. Obecnie jest to głównie internet, do którego przeniosła się częściowo nawet branża nieruchomości.
Jak to wygląda i jak działa w praktyce rynek nieruchomości online?
Czym jest marketing nieruchomości?
Marketing nieruchomości obejmuje środki mające na celu sprzedaż mieszkań, domów i gruntów. W tym celu łączy się instrumenty marketingu klasycznego w celu pozyskania zainteresowanych nieruchomości w ramach określonej grupy docelowej i określonego rynku docelowego.
Internet w marketingu nieruchomości i jego obszarach
Internet przyczynił się do znaczących zmian w branży nieruchomości. Około 93 procent klientów szuka nieruchomości w Internecie, zamiast studiować ogłoszenia w prasie, jak to robiono jeszcze kilka lat temu.
Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę, powinieneś skupić się na marketingu online.
Jednak nieruchomości nie można po prostu sprzedać bezpośrednio przez Internet, jak to zwykle ma miejsce w przypadku towarów konsumpcyjnych. Produkt jest na to zbyt złożony, kwota inwestycji zbyt wysoka. Poza tym istnieją też przepisy regulujące sprzedaż.
Marketing nieruchomości nie jest zatem nastawiony na sukces sprzedaży bezpośredniej, ale raczej na optymalne do niej przygotowanie, czyli nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi klientami i wzbudzenie ich zainteresowania.
Platformy internetowe – zalety i wady
Około 90% specjalistów z branży nieruchomości oferuje swoje nieruchomości na platformach internetowych. To właśnie z nimi jako pierwszymi kontaktują się osoby, które chcą sprzedać nieruchomość.
Kiedy sprzedajesz swoją nieruchomość, korzystasz ze świadomości i zasięgu uznanej marki. Ponadto, jeżeli się zarejestrujesz na portalu, zazwyczaj masz również dostęp do wielu dodatkowych informacji lub usług.
Różne oferty nieruchomości są dostępne tylko za jednym kliknięciem myszy.
Najlepsze środki
Celem marketingu nieruchomości jest zdobycie jak największej liczby klientów.
Jednak jako klient nie powinieneś jednak polegać wyłącznie na tym kanale. Weź aktywnie marketing nieruchomości którą chcesz sprzedać, w swoje ręce i korzystaj ze wszystkich dostępnych narzędzi, począwszy od własnej witryny internetowej po sieci społecznościowe po biuletyny i reklamy Google Ads.
Nie ma jednego przepisu na właściwą strategię marketingu nieruchomości. Jednak istnieją pewne kluczowe czynniki, które mają wpływ na powodzenie działań.
Są to przede wszystkim:
– Branding,
– Emocje,
– Interakcja,
– Ekspertyza,
– Trafność,
– Innowacja,
– Kontrola.
Dla Twojej firmy nowoczesny marketing to jednocześnie szansa i wyzwanie. W Internecie otwierają się zupełnie nowe możliwości nawiązania kontaktu z grupą docelową. Jednak ważna jest również przemyślana strategia i odpowiednie działania, aby móc wykorzystać ogromny potencjał internetu.