promocja w marketingu
Marketing

Promocja w marketingu – jak zorganizować działania promocyjne?

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie współczesnej firmy bez promowania swoich produktów bądź usług. Jeżeli w określonym mieście powstaje punkt stacjonarny, na przykład sklep z asortymentem spożywczym, to z reguły właściciel już wcześniej zadbał o to, aby mieszkańcy dowiedzieli się o istnieniu tego punktu.

Okresowe obniżenie ceny

Promocje na określone produkty lub usługi to bardzo często stosowana strategia praktycznie w każdym przedsiębiorstwie. Takie rozwiązanie ma oczywiście zachęcić klientów do dokonywania zakupów. Pomysły są bardzo różne. Czasami jest to promocja typu -20% na cały asortyment, a czasami tylko na wybrane towary z określonej kategorii. Na przykład sklep z odzieżą oferuje promocję tylko na sukienki albo bluzki. W ten sposób klienci mogę kupić jeden produkt taniej, ale przy okazji kupią też drugi w pełnej cenie i zysk właściciela będzie większy.

Działania promocyjne

Promocja w marketingu jest bardzo ważna. Jeżeli społeczeństwo zostanie zapytane o to, co oznacza słowo promocja, z pewnością pojawią się odpowiedzi dotyczące, po pierwsze, obniżenia ceny produktów, a po drugie, działań mających na celu wypromowanie danego trendu, towaru albo usługi. Czasem mówi się, że coś jest promowane na Instagramie albo Facebooku. Oznacza to, że firma stara się zapoznać potencjalnych klientów z tym asortymentem, zachęcić do zakupu. Takie działania promocyjne zazwyczaj przynoszą bardzo dobre rezultaty, jeżeli są podejmowane przez influencerów, lubianych przez ludzi. Wybór określonej osoby do promowania produktu jest bardzo ważny. Ta osoba musi mieć skupioną wokół siebie grupę ludzi, nastawionych na użytkowanie tych samych produktów, takie osoby powinny być gotowe do zakupu reklamowanego towaru.

Czy rabaty i promocje działają na ludzi?

Nie da się zaprzeczyć temu, że w sklepach internetowych ludzie w czasie promocji i wyprzedaży kupują więcej. Przecież można wtedy kupić towar nawet z 20 lub 30% rabatem. Oznacza to oszczędność poważnej sumy pieniędzy. Niektóre sklepy w ogóle nie przyznają żadnych rabatów i nie organizują promocji. Ewentualnie można liczyć na niewielki rabat w czasie Black Friday. Z kolei inne sklepy organizują promocje bardzo chętnie, praktycznie raz w tygodniu można skorzystać z ogromnej promocji. Takie promocje napędzają sprzedaż i sprawiają, że klientów jest coraz więcej oraz kupują za coraz większe sumy. Niektóre marki nie chcą stosować takiej strategii, ponieważ mają określoną ilość towaru i nie są w stanie wywiązać się z większej ilości zamówień. Dotyczy to szczególnie branży odzieżowej i małych polskich marek, które szyją w lokalnych szwalniach. Zbyt duże obniżenie ceny mogłoby spowodować zbyt wiele zamówień możliwych do obsłużenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *