Chciałbyś pozyskać nowych klientów dla swojej firmy, ale masz ograniczony budżet? Jest to możliwe nawet bez dużych nakładów finansowych.
Poniżej kilka wskazówek i sposobów jak zdobyć klientów i zwrócić uwagę na swoją firmę.
Rabaty i promocje – metoda prawie niezawodna
Oferuj nowym klientom rabaty i promocje. Konsumenci cały czas poszukują okazji i są bardzo łasi na atrakcyjne oferty. Łatwiej ich zwabić do swojego sklepu wstępnymi rabatami lub specjalnymi ofertami, takimi jak na przykład „3 w cenie 2”.
Jak zdobyć klientów? – zatrudnij szeptaczy
Marketing szeptany to strategia marketingowa, która jest częścią marketingu wirusowego. Ma na celu zwiększenie świadomości i zasięgu firmy, marki, produktu, usługi.
Firmy zatrudniają ludzi, którzy wypowiadają się np. o jakimś produkcie lub firmie.
Tak zwani „szeptacze” robią to w swoim naturalnym środowisku, jakim jest rodzina, praca, znajomi lub w miejscach publicznych. Dostają za to wynagrodzenie lub darmowe produkty. Za pośrednictwem takiej poczty pantoflowej docierają do grupy docelowej, która nie odbiera treści jako reklamy.
Marketing szeptany jest bardzo skuteczny. Wynika to z faktu, że wydaje się być bardzo autentyczny i wzbudza zaufanie. Odbiorcy rzadko się orientują, że są w ten sposób manipulowani.
Aktualizuj swoją stronę internetową
W obecnych czasach konsumenci i klienci B2B zazwyczaj znajdują nowe firmy poprzez wyszukiwanie online. Oznacza to, że Twoja witryna internetowa powinna być łatwa do znalezienia i widoczna. Dzięki temu będziesz mógł pozyskać nowych klientów. Jednak zwróć uwagę, aby strona była dostosowana do urządzeń mobilnych i opierała się na aktualnych trendach e-marketingu.
Duże znaczenie ma również projekt witryny. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, to warto zatrudnić do pomocy firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych lub specjalistę od SEO.
Współpraca z innymi firmami
Współpracuj z firmami, które mają swoją bazę klientów, ale nie są już w stanie pozyskiwać nowych. Opracuj strategię, w jaki sposób możecie „wymieniać się” swoimi klientami, aby stymulować nowe relacje.
Na przykład, jeśli sprzedajesz odzież ciążową, współpraca z firmą, które oferuje artykuły dla niemowląt, może być bardzo dobrym rozwiązaniem.
Udział w wydarzeniach społecznościowych
Z wielu badań wynika, że większość ludzi lubi wspierać lokalne i niezależne biznesy. Z tego powodu warto brać udział w różnego rodzaju imprezach i akcjach charytatywnych. Możesz na przykład zasponsorować lokalny bieg charytatywny lub nagrody w lokalnym konkursie dla młodzieży
Wszystko to może pomóc przyciągnąć nowych klientów.