Tutaj jesteś

RODO wysyłanie maili – czy jest zakazane?

27 maja 2021 E-commerce rodo wysyłanie maili


W ostatnich latach temat ochrony danych osobowych stał się bardzo gorący. Wiele osób zrozumiało, że nie tylko takie dane jak adres czy PESEL są bardzo ważne. Bardzo drogie mogą być też takie informacje jak adres e-mail, ponieważ za jego pomocą można dotrzeć do danej osoby i przekazać jej określone informacje.

Ochrona danych

Wiele osób zastanawia się jak w czasach RODO dotrzeć do klienta, aby zrobić to zgodnie z prawem? Czy można wysłać ofertę na adres e-mail firmy dostępny na stronie internetowej, zapisany jako adres do kontaktów z innymi? Wydaje się, że nie ma przeszkód. Nowe przepisy RODO spowodowały, że wiele osób chce najpierw skontaktować się z prawnikiem, a dopiero później wykonywać swoje obowiązki w zakresie marketingu i reklamy, aby w żadnym razie nie popełnić błędu i nie zrobić czegoś niezgodnego z RODO.

Wiele firm wysyła do klientów tak zwany newsletter, czyli wiadomość z nowościami na temat oferty firmy i na temat tego co ogólnie dzieje się w przedsiębiorstwie. Dzięki temu klient nieustannie jest bombardowany informacjami i nie ma szans na to, aby zapomnieć o danej firmie i jej ofercie. Na taki newsletter klient albo osoba zainteresowana musi wyrazić zgodę, a więc nic nie dzieje się poza jej wolą i świadomością. Jeżeli ktoś zgadza się na to, aby otrzymywać maile od danej firmy, to wszystko jest w porządku.

Jak wysłać ofertę?

Osoby pracujące w dziale sprzedaży zastanawiają się, czy mogą wysłać swoją ofertę na adres e-mail przedsiębiorstwa podany do publicznej wiadomości. Czy takie zachowanie będzie naruszeniem przepisów RODO? Eksperci radzą, aby najpierw wysłać maila z przywitaniem i zapytaniem o to, czy stosowne będzie przesłanie do państwa naszej oferty. Jeżeli nie nadejdzie pozytywna odpowiedź, oznacza to, że firma nie jest zainteresowana ofertą i w tej sytuacji nie należy jej przesyłać.

Domokrążcy wchodzący od mieszkania do mieszkania z towarami do sprzedaży to relikt przeszłości. W dzisiejszych czasach trzeba umieć dobrze sprzedawać przez Internet. Kluczem do sukcesu jest dotarcie do właściwej grupy docelowej i przedstawienie korzyści wynikających ze stosowania danego produktu albo usługi. Klient musi pokryć różnice, przed i po. Warto pamiętać o odpowiednim zamknięciu sprzedaży, a także o obsłudze klienta po sprzedaży. Warto co jakiś czas przypominać klientowi o sobie, prezentować nowości w ofercie. Relacja klienta z firmą powinna być dobra, dzięki temu klient będzie lojalny. RODO wysyłanie maili to nowe wyzwanie, jednak z pomocą prawników każdy jest w stanie sobie z tym poradzić.

Redakcja mymeetingrooms.pl

Nasi redaktorzy to zespół doświadczonych i zaangażowanych specjalistów, którzy z pasją tworzą treści na temat biznesu, finansów, marketingu, e-commerce i zakupów. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych, rzetelnych i inspirujących artykułów, które pomagają naszym czytelnikom w rozwijaniu swoich przedsięwzięć i podejmowaniu świadomych decyzji. Każdy z naszych redaktorów posiada szeroką wiedzę i bogate doświadczenie w swoich dziedzinach, co pozwala nam oferować wysokiej jakości porady i informacje. Regularnie uczestniczymy w szkoleniach, konferencjach i śledzimy najnowsze trendy, aby być na bieżąco z innowacjami i zmianami w świecie biznesu i marketingu. Dzięki temu możemy zapewnić naszym czytelnikom dostęp do aktualnych i użytecznych treści.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

prowadzenie social media cennik