Marketing automation to, marketing automation tamto… Wszędzie słyszy się, że rozwiązania z zakresu automatyzacji marketingu mogą pomóc w zwiększaniu konwersji, satysfakcji klienta i ogólnego rozwoju biznesu. Jednak co to oznacza w praktyce? Jeśli i Ty chcesz w końcu zrozumieć to pojęcie i na przykładach zobaczyć, jakie procesy są automatyzowane – koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!
Marketing automation przypomni o kończących się produktach
Prawie każdy produkt ma swój cykl użyteczności lub zużycia. Kosmetyki się kończą, ubrania wychodzą z mody, karma dla psa w końcu zostanie zjedzona. Dzięki automatyzacji marketingu możesz przypominać klientom o tym, że pora uzupełnić zapasy, sprawdzić daty ważności lub odświeżyć garderobę. System sam wyśle wiadomości e-mail lub SMS bazując na preferencjach, historii zakupowej i datach realizacji transakcji. Dzięki temu zwiększysz szanse na pozyskanie stałych (i zadowolonych) klientów.
Marketing automation zaproponuje przydatne akcesoria
Na pewno masz w swoim sklepie rzeczy, które warto kupować parami – buty i zapasowe wkładki, spodnie i bluza do kompletu, żel do kąpieli i balsam. W sklepie stacjonarnym te produkty leżałyby obok siebie, a klient sięgnąłby po nie odruchowo. W e-sklepie produkty kompatybilne lub uzupełniające warto umieścić w odpowiednim miejscu i na odpowiednim etapie procesu zakupowego. Tu również pomoże marketing automation i rozwiązania z zakresu cross-sellingu. Aby dowiedzieć się więcej na ich temat, koniecznie zajrzyj do artykułu: www.expertsender.pl/blog/wszystko-o-cross-sellingu-w-ecommerce.
Marketing automation uratuje porzucone koszyki
Klienci porzucają nawet 70% koszyków zakupowych – z powodu roztargnienia, znalezienia korzystniejszej oferty czy problemów technicznych. Niezależnie od przyczyny, część tych transakcji możesz odzyskać dzięki automatyzacji marketingu. System sam wyśle wiadomości lub powiadomienia web push przypominające o niedokończonych zakupach, a do tego np. zaoferuje kod rabatowy ważny przez określony czas, żeby zachęcić klientów do sfinalizowania transakcji w jak najszybszym czasie.
Marketing automation wyśle za Ciebie e-maile
Dzięki scenariuszom zautomatyzowanych wiadomości możesz automatycznie wysyłać e-maile dokładnie wtedy, kiedy użytkownik ich potrzebuje. Raz zaplanowana komunikacja newsletterowa będzie funkcjonować, póki subskrybent nie przejdzie przez wszystkie jej etapy. Wiadomości możesz personalizować korzystając ze wszystkich danych, jakie klient pozostawił – zaimki osobowe, wiek, ostatnio kupione produkty. Oznacza to, że po zakupie lub zapisie na listę e-mailingową, użytkownik może otrzymać nie tylko podziękowanie, ale również dopasowaną ofertę, przypomnienie o programie lojalnościowym czy kolejnej wizycie.
Marketing automation doradzi i odpowie na pytania
Dzięki chatbotowi wykorzystującemu sztuczną inteligencję i połączeniu go z danymi o Twojej ofercie, możesz zautomatyzować obsługę klienta. Wirtualny konsultant będzie znał odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także doradzi w kwestii zakupów bazując na dostarczonych mu informacjach. W ten sposób nie tylko zaoszczędzisz pieniądze i czas, ale również podniesiesz satysfakcję klienta.
Mamy nadzieję, że po przeczytaniu powyższego artykułu pojęcie marketing automation wydaje Ci się bardziej zrozumiałe i będziesz w stanie lepiej ocenić, czy znajdzie on zastosowanie w Twoim biznesie!