layout strony internetowej
E-commerce

Layout strony internetowej, która sprzedaje – jak powinna wyglądać idealna landing page?

Landing page to jedno z najważniejszych narzędzi marketingu internetowego, gdyż to najczęściej tutaj dochodzi do finalizacji transakcji w przestrzeni wirtualnej. Kiedy jednak chce się sprzedać produkt lub usługę, trzeba zadbać o to, by środowisko takie temu sprzyjało, dlatego też należy zadbać mocno o layout strony internetowej.

Nadrzędna rola landing page a layout

Landing page to strona, która z założenia ma sprawić, że klient dokona finalizacji transakcji lub przynajmniej przekaże za jej pośrednictwem dane kontaktowe i stanie się cennym pozyskanym przy jej pomocy leadem sprzedażowym.

Aby strona taka była skuteczna, musi ona dać szanse potencjalnemu klientowi zapoznać się dokładnie z obecnymi na niej treściami, a te muszą być doskonale widoczne, przykuwając też jego uwagę. Aby to osiągnąć, layout strony internetowej, która sprzedaje, powinien być minimalistyczny, co nie oznacza jednak, że musi być on biedny.

Zaleca się unikanie na niej niepotrzebnych elementów i zbyt dużego ich zagęszczenia. Jeżeli to możliwe, powinno unikać się na niej grafik i zdjęć w zbyt dużej ilości, a już na pewno należy zrezygnować z ruchomych pokazów slajdów i innych animowanych elementów, które zwyczajnie odciągają uwagę od przekazu, sprawiając, że odwiedzający zapoznają się z tekstem bardzo pobieżnie, a nawet opuszczą stronę.

Inne czynniki wpływające na komfort

Layout strony internetowej powinien zapewniać najwyższą ergonomię i umożliwić odwiedzającym komfortowe czytanie tekstu. Niezwykle ważnym jego elementem jest harmonia. Już od dawna wiadomo, że określone proporcje i rozmieszczenie elementów znacząco wpływają na odbiór strony.

Chociaż projektowanie stron internetowych to nowoczesna dziedzina wiedzy, stosuje się w niej często klasyczne koncepcje i zasady, według których były tworzone rozmaite dzieła sztuki. Kiedy mózg postrzega dany układ za atrakcyjny, harmonijny, również przychylniej będzie patrzył on na treści, które są umieszczone na takiej stronie.

Layout strony internetowej nie może być też niedostosowany do nowoczesnych form przeglądania treści, a te najczęściej przeglądane są dziś na telefonach komórkowych, a więc należy zadbać o to, by strona internetowa była responsywna i elastyczna, a w przypadku przeglądania jej na urządzeniach o niewielkiej przekątnej matrycy, niewskazane jest umieszczanie wielu elementów poza tymi najbardziej podstawowymi, do jakich należą tekst, wygodne menu i jedynie niezbędne grafiki i zdjęcia.

Gdy zastosuje się te wskazówki, landing page stanie się skutecznym narzędziem konwersji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *