Email marketing to niezwykle efektywne i niedrogie narzędzie marketingowe. Można go używać do konwersji osób, które nie są zainteresowane kupnem, w potencjalnych klientów, a także do przekształcania potencjalnych klientów w stałych klientów i zachęcania indywidualnych nabywców do dokonywania regularnych zakupów.
Jakie są zalety marketingu e-mailowego w porównaniu z tradycyjnymi działaniami marketingowymi?
Email marketing – popularne narzędzie
Możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej za pomocą najpopularniejszego narzędzia komunikacji w świecie biznesu, czyli poczty elektronicznej, która jest najczęściej używaną technologią w Internecie.
Marketing e-mailowy to oszczędność czasu i pieniędzy
Nie ponosisz kosztów druku, opłat pocztowych ani kosztów wysyłki masowej. Tradycyjne ulotki reklamowe sporo kosztują, a ich druk i produkcja czasem znacznie się wydłuża.
Wykorzystując e-mail jako medium reklamowe, koszty spadają, a pełne wdrożenie jest możliwe w ciągu kilku godzin. Zwrot z inwestycji jest do 40 razy większy niż w przypadku tradycyjnych przesyłek reklamowych.
Stały kontakt z klientem
Elastyczne opcje implementacji ułatwiają stały kontakt z klientem. Twoja reklama tworzy niezapomnianą wartość, która może zamienić potencjalnego klienta w stałego klienta, a tym samym przyczynia się do jego lojalności.
Wzrost sprzedaży
Wskaźnik odpowiedzi na poziomie 5 – 15% nie jest rzadkością w przypadku profesjonalnie przeprowadzonych kampanii mailingowych. Wskaźniki odpowiedzi na kontakty uzyskane dzięki procedurze opt-in (zgoda na otrzymywanie korespondencji handlowej na skrzynkę e-mail) są do 50 razy wyższe niż w przypadku klasycznej reklamy banerowej i około 5 razy wyższe niż w przypadku tradycyjnej reklamy bezpośredniej.
Natychmiastowe rezultaty
Pierwsze reakcje na materiał reklamowy można zmierzyć w ciągu kilku minut od rozpoczęcia kampanii e-mailowej. 80% wszystkich reakcji na kampanię e-mailową otrzymuje się w ciągu pierwszych trzech dni. W przypadku tradycyjnej reklamy bezpośredniej może to zająć nawet kilka tygodni.
Mierzalność
Email marketing jest mierzalny. Dzięki łatwym do przeprowadzenia testom możesz zmierzyć, które z Twoich materiałów reklamowych odnoszą największy sukces. Wyniki te mogą zostać wykorzystane w następnej kampanii e-mailowej.
Podejście ukierunkowane na grupę docelową i personalizacja
E-mail jako medium reklamowe pozwala na poprawne spersonalizowanie przekazu. Selekcja zorientowana na grupę docelową i zróżnicowany projekt reklamy pozwalają dopasować ofertę dokładnie do potrzeb odbiorcy w ramach kampanii e-mailowej.