budowanie marki firmy
Biznes

Budowanie marki firmy – etapy oraz jej cechy

Marka firmy łączy w sobie badania potrzeb klientów oraz tworzenie projektów dotyczących produktów, ich położenie na rynku, a także wybór znaków towarowych i odpowiednich działań marketingowych.

Etapy budowania marki firmy

Budowanie marki firmy jest złożonym procesem łączącym ze sobą różne elementy. Etapami budowania marki są:
* wybór rynku docelowego i określenie pozycji marki – na ten etap wpływ mają działania klientów porównujących dane marki dostępne na rynku. Aby przekonać klientów do swoich produktów tworzy się skojarzenia, które budują wizerunek marki,
* dobór elementów marki – na markę składają się logo oraz opakowanie, które tworzą jej tożsamość. Jeśli są one prawidłowo dobrane konsument odbiera ją w sposób pozytywny,
* wybór elementów marki – na ten krok składa się 5 elementów: pozycjonowanie, generowanie i analiza projektów, testowanie marki oraz wybór najlepszych propozycji. Elementy te muszą być spójne ze sobą oraz promocją, dystrybucją i polityką cenową marki,
* przetestowanie elementów marki – krok ten ma za zadanie zbadanie reakcji klientów na nazwy, opakowania oraz loga produktów. Elementy marki, które uzyskają najlepsze wyniki wśród marek konkurencyjnych wykorzystywane są do budowania marki,
* przetestowanie produktów – jest to najważniejszy etap, ponieważ to w nim odbywa się akceptacja produktu przez klientów. Aby przetestować produkt używa się testów koncepcji oferty i produktu, dzięki którym sprawdzić można poziom akceptacji klientów.

Cechy silnej marki

Cechami, które tworzą silną markę są:
– poznanie potrzeb klientów – na bieżąco trzeba kontrolować potrzeby konsumentów, aby móc je zaspokoić.
– wpływ na rynek – dzięki dużemu kapitałowi firma może znaleźć się wśród najlepszych firm na świecie. Podczas procesu tworzenia marki trzeba skupić się na zdominowania rynku, aby stać się bezkonkurencyjnym,
– jakość marki – element ten składa się z punktu wewnętrznego, który odnosi się do funkcjonowania firmy w jej wnętrzu i zewnętrznego polegającego na subiektywnej ocenie klientów,
– różnicowania oferty – podczas budowania marki trzeba wziąć pod uwagę potrzeby klientów w danym okresie oraz miejscu, aby marka przyniosła zyski,
– kontakt z klientem – możliwy jest dzięki czynnościom, które pozwolą zauważyć markę na rynku. Do tworzenia kanału komunikacyjnego służą reklamy,
– rozszerzenie usług – aby wyjść naprzeciw klientom trzeba dodać pożądane usługi do oferty danej firmy. Działania takie zwiększy efektywność firmy oraz jej atrakcyjność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *