budowanie marki firmy
Biznes

Budowanie marki firmy – etapy oraz jej cechy

Marka firmy łączy w sobie badania potrzeb klientów oraz tworzenie projektów dotyczących produktów, ich położenie na rynku, a także wybór znaków towarowych i odpowiednich działań marketingowych.

Etapy budowania marki firmy

Budowanie marki firmy jest złożonym procesem łączącym ze sobą różne elementy. Etapami budowania marki są:
* wybór rynku docelowego i określenie pozycji marki – na ten etap wpływ mają działania klientów porównujących dane marki dostępne na rynku. Aby przekonać klientów do swoich produktów tworzy się skojarzenia, które budują wizerunek marki,
* dobór elementów marki – na markę składają się logo oraz opakowanie, które tworzą jej tożsamość. Jeśli są one prawidłowo dobrane konsument odbiera ją w sposób pozytywny,
* wybór elementów marki – na ten krok składa się 5 elementów: pozycjonowanie, generowanie i analiza projektów, testowanie marki oraz wybór najlepszych propozycji. Elementy te muszą być spójne ze sobą oraz promocją, dystrybucją i polityką cenową marki,
* przetestowanie elementów marki – krok ten ma za zadanie zbadanie reakcji klientów na nazwy, opakowania oraz loga produktów. Elementy marki, które uzyskają najlepsze wyniki wśród marek konkurencyjnych wykorzystywane są do budowania marki,
* przetestowanie produktów – jest to najważniejszy etap, ponieważ to w nim odbywa się akceptacja produktu przez klientów. Aby przetestować produkt używa się testów koncepcji oferty i produktu, dzięki którym sprawdzić można poziom akceptacji klientów.

Cechy silnej marki

Cechami, które tworzą silną markę są:
– poznanie potrzeb klientów – na bieżąco trzeba kontrolować potrzeby konsumentów, aby móc je zaspokoić.
– wpływ na rynek – dzięki dużemu kapitałowi firma może znaleźć się wśród najlepszych firm na świecie. Podczas procesu tworzenia marki trzeba skupić się na zdominowania rynku, aby stać się bezkonkurencyjnym,
– jakość marki – element ten składa się z punktu wewnętrznego, który odnosi się do funkcjonowania firmy w jej wnętrzu i zewnętrznego polegającego na subiektywnej ocenie klientów,
– różnicowania oferty – podczas budowania marki trzeba wziąć pod uwagę potrzeby klientów w danym okresie oraz miejscu, aby marka przyniosła zyski,
– kontakt z klientem – możliwy jest dzięki czynnościom, które pozwolą zauważyć markę na rynku. Do tworzenia kanału komunikacyjnego służą reklamy,
– rozszerzenie usług – aby wyjść naprzeciw klientom trzeba dodać pożądane usługi do oferty danej firmy. Działania takie zwiększy efektywność firmy oraz jej atrakcyjność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *